Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Mgr. Jiří Máťa

qr

Náplň práce ICT koordinátora metodika

Náplň práce ICT koordinátora metodika vychází z vyhlášky 317/2005 upravené vyhláškou 412/2006, která pouze specifikuje v § 9 v. potřebné studium: „Studium k výkonu specializovaných činností a) Koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií“. Toto studium je upraveno standardem MŠMT, který podrobně popisuje kompetence absolventa tohoto studia. Tyto kompetence v podstatě určují náplň práce ICT metodika. Jde hlavně o tyto klíčové kompetence:

 

  • metodicky pomáhat kolegům v integraci ICT do výuky většiny předmětů
  • doporučovat a koordinovat další ICT vzdělávání pedagogických pracovníků
  • koordinovat užití ICT ve vzdělávání
  • koordinovat nákupy a aktualizace software
  • zpracovávat a realizovat v souladu se školním vzdělávacím programem ICT plán školy
  • koordinovat provoz informačního systému školy

 

Kompetence k učení

  • role, výhody a meze využití ICT v edukačním procesu, moderní didaktické metody
  • využití počítače ve vzdělávacím procesu (nad rámec vlastní odbornosti účastníka)
  • organizace vedení školních žákovských a studentských projektů
  • vyhledávání a hodnocení výukových a informačních zdrojů na internetu
  • užití metod distančního a kombinovaného vzdělávání podporovaného ICT (

 

Kompetence k řízení

  • zpracování a realizace ICT plánu školy
  • zpracování bezpečnostní politiky školy
  • organizace zapojení školy do regionálních (národních) projektů
  • organizace a metodická pomoc při provozu školního vzdělávacího a organizačního informačního systému

 

Kompetence ke správě ICT ve škole

  • základní orientace v nových trendech vývoje ICT pro vzdělávání
  • základní orientace v právních předpisech souvisejících s ICT
  • znalost principů a možností počítačových sítí
  • znalost principů a možností moderních prezentačních technologií

 

Výukové programy ve škole:

(multilicence bez možnosti zapůjčení k domácímu využití)