Navigace

Obsah

Foto: RAJČE

Školní výlet Praha – 9. třída

Dne 18.5.2016 jsme jeli na dvoudenní výlet do Prahy. Vyjeli jsme brzo ráno – 5:32 z Valašských Klobouk vlakem do Horní Lidče. Tam jsme přesedli na spěšný vlak a jeli do Olomouce. V 8:10 jsme nasedli na pendolino, směr Praha. Na Smíchovské nádraží jsme dorazili v 10:44 a čekali jsme na metro. Dojeli jsme na zastávku Anděl a poté jsme přesedli na tramvaj, která mířila do zastávky Klamovka. Tam jsme se zabydleli a nachystali se na náš program. Ve 12:30 jsme se setkali s průvodkyní Janou Krásnou. Výklad průvodkyně začal na Jungmannově náměstí. Poté jsme šli do kostela Panny Marie Sněžné, což je kostel s nejvyšším oltářem v Česku. Pokračovali jsme na Václavské náměstí, kde jsme se dozvěděli o historii tohoto místa a budov. Dále jsme pospíchali přes Prašnou bránu, abychom stihli přehlídku apoštolů na Orloji. Bohužel jsme nic moc neviděli, protože kvůli turistům jsme museli stát na kraji. Poté jsme se šli podívat do knihovny, kde byl sloup postavený z knih. Dále jsme pokračovali ke Karlovu mostu, kde jsme obdivovali historii města a řeku Vltavu. Potom jsme se šli občerstvit, buď z vlastních zásob nebo z místního McCafé. Pak jsme se zastavili u Lennonovy zdi, kde jsme viděli místní citáty, graffiti, vlajky, jména jeho písní. Poté jsme šli na Kampu a k Národnímu divadlu. Tam jsme zhlédli Novou scénu Národního divadla, která měla plášť vyrobený z obrazovek starých televizorů. Po rozchodu, kdy jsme se občerstvili, jsme se metrem a tramvají dostali zpátky k našemu ubytování na Klamovce. Ráno jsme měli budíček v 7 hodin. Uklidili jsme si pokoje a v 7:25 jsme šli na snídani. Po snídani jsme jeli tramvají na zastávku Újezd (náhoda?), kde jsme se znova setkali s naší průvodkyní. Vyrazili jsme lanovkou na Petřín, kde jsme si prohlédli Petřínskou zahradu, pomník M.R. Štefánika a hvězdárnu. Jelikož většina chtěla jít do zrcadlového bludiště, vydali jsme se i tam. Dále jsme šli kolem Petřínské rozhledny, na které jsme ale nebyli. Pokračovali jsme na Pražský hrad, kde jsme stihli výměnu stráží. Prošli jsme bránou a šli jsme k Chrámu sv. Víta. V chrámu jsme se dozvěděli o historii a stavbě chrámu. Výlet jsme zakončili Zlatou uličkou, kde jsme se rozloučili s průvodkyní. Vrátili jsme se pro zavazadla, tramvají jsme dojeli k metru a metrem jsme se dopravili na Smíchovské nádraží, kde jsme po krátkém čekání nastoupili na pendolino. Pendolinem jsme dojeli do Olomouce, kde jsme přestoupili na vlak Portáš, směr Vsetín. Ve Vsetíně jsme chvíli počkali na vlak, který nás dovezl do Valašských Klobouk. Tam jsme vystoupili a jeli jsme domů. Děkujeme panu učiteli Kněžíčkovi a panu učiteli Mackovi za zorganizování celého výletu a příjemný čas strávený s námi.

Kolektiv nejzodpovědnějších deváťáků, kteří i přes velkou únavu J na druhý den přišli do školy – Míša Tvarůžková, Míša Havlíková, Tomáš Mikeska, Kuba Gbelec, Vojta Ovesný a Nikča Šimoníková

Poznávací zájezd    PRAHA - Petr Halbrštát

Ve dnech 18. A 19. Května  Jsme navštívili Prahu.

Výlet odstartoval ve Valašských Kloboukách v 5. hodin ráno.

Přes několik přestupů a čekání na nadraží jsem se dostali do Prahy Smíchov 10. Hodin a 44. minut.

Po ubytování v klubu Klamovka jsem na zástavce Anděl setkali s paní průvodkyní.

Vydali jsme se objevovat krásy výukového programu ´Seznámení s Prahou‘

Který obsahoval prohlídku Staroměstského a Václavského Náměstí, Staroměstská radnice ,Karlův most a kostel řádu Maltézských Rytířů.

Po konci prohlídky jsme měli rozchod na Václavském Náměstí možnost i dát večeři, koupit rodičům suvenýry či si dokoupit zásoby potravin na další den.

Druhý den jsme vstali brzy abychom mohli co nejdříve vy razit na prohlídku jménem:  Pražský hrad a Petřín.

Prohlídka započala před stanicí lanovky směrem na Petřín .

Na Petříně jsme viděli hvězdárnu ,zrcadlový dům a pěkné výhledy na panoráma Prahy.

Prohlídku Pražského Hradu jsme začaly výměnou stráží a nejprve jsme navštívily chrám svatého Víta následně muzeum Pražské prezidentské ochranky ,pak jsme se odebrali ke Zlaté uličce , po ní následoval poslední rozchod a přímo na Smíchovské nádraží a cesta která  do Valašských Klobouk trvala přes 5. hodin , potom nás rodiče odvezli domů.

Poznávací zájezd do Prahy - David Hrbáček

Osmnáctého dne, pátého měsíce jsme se ospalí v 5:32 ráno vydali vstříc dobrodružství zvaném Praha. Cestu jsme zahájili jízdou vlakem do Horního Lidče a následně do Olomouce. Zde nás čekala luxusní jízda pendolínem, kde dokonce jako v Bradavickém Expressu paní s vozíčkem nabízela občerstvení. Po cca třech hodinách jsme dorazili do cíle. I když ne úplně, čekala nás totiž ještě jízda metrem a následně tramvají dokud jsme se nedostali na ubytovnu. Po rychlém ubytování nám začal program s paní průvodkyní – Janou Krásnou.

Výklad a historické otázky průvodkyně začaly na Jungmanově náměstí. Dále jsme viděli Prašnou bránu, Orloj, kde někteří z nás testovali své kapsářské reakce a umění. Po Karlově mostu jsme zamířili k Lennovově zdi, která byla snad i barevně pestřejší, než vlajka Maurícia. Samozřejmě jsme nevynechali Národní divadlo. Po dlouhém rozchodu na Václavském náměstí jsme se samozřejmě znovu navrátili na Klamovku, kde jsme byli ubytovaní. Zde samozřejmě následovala hygiena a spánek, i když né moc dlouhý spánek.

Druhý den nás moc nepotěšila situace ohledně snídaně. Ale i tohle jsme přešli s klidem a vyrazili vstříc dalšímu programu. Program začal výjezdem na Petřín, kde jsme viděli Štefánikovu hvězdárnu, krásné zahrady a Petřínskou rozhlednu. Navštívili jsme také zrcadlové bludiště. Po Petříně nás čekal Pražský hrad. Viděli jsme výměnu stráží, po které jsme vyrazili k Chrámu Sv. Víta. Znovu nás zde doprovázel historický výklad průvodkyně, který poslouchalo, řekněme s nadsázkou polovina třídy.

Po návratu na Klamovku před námi byla jen cesta domů. Tramvají, následně metrem jsme se dostali znovu k Pražskému Expressu (pendolínu). V Olomouci jsme přesedli na další vlak, který nás i přes velké zpoždění dopravil do Vsetína včas. Odtud jsme se dopravili do Valašských Klobouk a následně domů.

Praha - Tomáš Mňaček

Dne 18. až 19. 5. jsme se zůčastnili pozdnávacího zajezdu do Prahy. Po příjezdu jsme se ubytavali na ubytovně Klamovka. Potom jsme měli sraz s průvodkyní na stanici Anděl. První den nás provedla Karlovím mostem, Starověské náměstí, Vaclavské naměsti.... Pote jsme měli rozchod kde jsme se najedli a mohli jsme si koupit co jsme chtěli. Poté jsme jeli na ubytovnu. A usínali jsme v pozdních hodinách. Druhý den po snídani jsme vyrazili opět za průdkyní. A opět nás provedla po růzdných místech prahy např.: Petřín, Pražský hrad, Zlatá ulička... Po ukončení prohlídky jsme se vratili na ubytovnu pro své věci a jeli jsme na nádraží. Nastoupili jsme do vlaku a jeli jsme  domů. Praha se mi moc nelíbila a byl jsem rád že jsem byl doma. Ale byla sranda.

18.5.2016  naše 9. Třída jela na 2 dny na  poznávací výlet do Prahy - Veronika Šimoníková

V  5:32 jsme  odjeli z nádraží Val. Klobouk do Horního Lidče,odtud do Olomouce a následně jsme nastoupili na Pendolino a jeli jsme směr  Praha,kde jsme přijeli kolem 10:44.                                                                           Vzali jsme si své věci a tramvají jsme odjeli na naši ubytovnu Klamovka. Tady jsme se vybalili a nachystali na program,který nás čekal. V 12:30 jsme se setkali s naší průvodkyní –Janou Krásnou,která nás uvítala v Praze a náš program mohl začít.

První den jsme viděli  plno věcí jako je: Václavské náměstí,Orloj,Prašná brána,Karlův most a zeď Johna Lennona.

Na další den jsme měli budíček v 7 hodin,ale většina spolužáků už byla dávno předtím vzhůru.   Nasnídali jsme se,uklidili si pokoje a opět jsme vyrazili na náš program,který začal Petřínem. Ten den jsme navštívili ještě Petřínskou zahradu a zrcadlové bludiště,Pražský hrad,Chrám Sv. Víta a Zlatou uličku.

Po programu jsme se vrátili zpátky na naši ubytovnu Klamovka,vzali si své věci a vyrazili na metro,z kterého jsme pak přestoupili na Pendolino a jeli zpátky domů.

Všichni jsme byli moc unavení ale jsem si jistá,že jsme si výlet užili. Tímto chci poděkovat panu učiteli Kněžíčkovi a panu učiteli Mackovi,kteří pro nás tento výlet zorganizovali.

Děkujeme.

Poznávací zájezd do Prahy - Milan Urbaník

V 5:32 jsme vyjeli poměrně luxusním vlakem z Valašských Klobouk do Horního Lidče, kde jsme přestoupili do staršího vlaku, ve kterém bylo docela horko a jeli jsme do Ostravy, kde jme měli asi půl hodiny rozchod v hlavní budově nádraží, poté, co jsme se zpět uskupili a nastoupili na nejluxusnější vlak, co jsem kdy viděl – Pendolino, jsme nadšeně usedli a vychutnávali si měkkých sedaček a pití zdarma.

Po pár hodinách cesty jsme se dostali do Prahy, kde jsme vysedli a nastoupili na metro a následně na tramvaj, která nás přivezla asi 10m před naši ubytovnu – Klamovka. Hned po tom, co jsme si odložili věci a ubytovali jsme se, jsme šli na sraz s naší průvodkyní

Průvodkyně nám začala vyprávět jak vypadala Praha v minulosti a jak vznikla současná Praha, vzápětí jsme se vydali po památkách jako kostel Panny Marie sněžné, Václavské náměstí, Staroměstské náměstí, Karlův most. Potom jsme si udělali přestávku u Karlova mostu a pokračovali jsme na prohlídkou míst na Kampě. Paní průvodkyně nás opustila a měli jsme několikahodinový rozchod na jídlo a koupení věcí na památku. Vyčerpaní jsme tramvají přijeli na Klamovku, kde jsme se měli umýt a spát.

Druhého dne, když už jsme cítili nohy jsme vstali a měli jsme mít snídaní, to se trochu zvrtlo protože nastal zmatek se snídaní, který se vyřešil do půl hodiny. Po snídani jsme se odebrali na smluvené místo, kde si nás vyzvedla paní průvodkyně a lanovkou jsme odjeli na Petřín kde jsme viděli Petřínské zahrady, observatoř a navštívili jsme zrcadlové bludiště, kde jsme se docela dobře bavili.

Po odchodu z Petřína jsme se vydali před Pražský hrad a sledovali jsme výměnu stráží a vstoupili jsme na první a druhé nádvoří Pražského hradu, následoval chrám sv. Víta, prohlídku jsem zakončili ve Zlaté uličce, kde nás průvodkyně opustila a po půl hodině jsme se odebrali zpátky na Klamovku, kde jsme si chvíli odpočinuli, vzali si věci a vyrazili na Pendolino zpátky do Olomouce, na Vsetín až do Klobouk.

Výlet do Prahy - Jan Jemelka

Výlet do Prahy jsme začali budíčkem v 5 hodin ráno a poté jsme dojeli na nádraží do Valašských Klobouk, kde jsme se všichni setkali. Vlak nám přijel v 5:30, kterým jsme se dopravili do Horního Lidče. S tama jsme vyrazili do Olomouce, kde nás čekalo pendolíno. Nasednutím do pendolína začala naše 3 hodinová cesta do Prahy. Ze začátku si nikdo nestěžovat a však po hodině a půl toho sedení  toho má člověk plný zuby. Kolem obědu jsme dorazili do Prahy přesněji na Smíchov. S tama jsme se dopravili metrem a poté tramvají k naší ubytovně. V ubytovně jsme se zabydleli a najedli se před setkání s paní průvodkyní. Poté jsme se vydali tramvají na místo setkání čím bylo nákupní středisko Anděl. Když jsme tam dojeli čekali jsme na paní průvodkyni, která ovšem za chvíli dorazila. Poté jsme se vydali na prohlídku Prahy, která trvala přibližně 5 hodin. Avšak za tu dobu jsme viděli pár zajímavých památek, kterými byly například Karlův Most, Staroměstské náměstí, Václavské náměstí, Prašná brána, Orloj u kterého jsme viděli i apoštoly a nakonec jsme viděli Národní divadlo ale vážně pouze viděli. Prohlídka nám skončila na Václavském náměstí, kde jsme měli až moc dlouhý rozchod. O hodinu a třičtvrtě později jsme se dopravili zpátky na ubytovnu, kde jsme měli zasloužený odpočinek.

Ráno jsme se vzbudili v 7 hodin, oblékli se a šli jsme si pro snídani kterou jsme si donesli zpátky na ubytovnu. Po „velmi dobré snídani“ jsme si sbalili svoje věci, které jsme si odpoledne vyzvedli. Když jsme měli sbalené věci a splněnou hygienu vydali jsme se na další setkání s paní průvodkyní, s kterou jsme se vydali na Petřín. Na Petříně jsme viděli hvězdárnu, rozhlednu, hladovou zeď, kostel svatého Vavřince a v neposlední řadě jsme navštívili zrcadlové bludiště, které bylo kratší než jsem čekal ale ani to nedokázalo pomoci tomu aby mě zrcadla nezmátli. Na konci bludiště jsme se nasmáli kvůli zrcadlům, které nás ukazovali v jiného pohledu. S bludiště jsme se vydali na delší cestu k Pražskému hradu, kde jsme viděli i střídaní stráží. Když se stráže vystřídali tak jsme se šli podívat na chrám svatého Víta, který nám paní průvodkyně popsala do nejmenšího detailu. Poté nás paní průvodkyně doprovodila k zlaté uličce, kde jsme se rozloučili s paní průvodkyní, protože tady naše prohlídka skončila. V zlaté uličce jsme měli chvíli rozchod a poté jsme se vydali tramvají na zastávku Anděl, kde jsme měli další rozchod na nakoupení jídla na cestu. Když nám rozchod skončil vyzvedli jsme si svoje zavazadla a metrem jsme se dopravili na vlakové nádraží Smíchov, kde jsme čekali na pendolíno. Poté co pendolíno dorazilo jsme se nemohli zorientovat, kde máme rezervované místa ale pan učitel bystře zareagoval a rychle jsme nastoupili aby na nás nečekali. Po nastoupení kolem 5 hodiny odpoledne jsme se vydali do Olomouce. S Olomouce jsme vyrazili na Vsetín vlak měl celkem zpoždění ale to nevadilo aspoň jsme na Vsetíně nemuseli čekat na náš vlak do Valašských Klobouk, kde už na nás čekali rodiče kteří nás odvezli domů, kde jsme někteří zůstali i v pátek kvůli únavě.

Za tento výlet bych chtěl poděkovat pánu učitelovy Mackovi i panu učitelovy Kněžíčkovi, kteří ho zařídili ale aj spolužákům se kterými byla sranda jako obvykle.

POZNÁVACÍ ZÁJEZD DO PRAHY - Daniela Zichová

Dne 18. a 19. 5. 2016 jsme se zúčastnili poznávacího zájezdu do Prahy. Okolo 5:30 jsme vyjeli vlakem do Horní Lidče, kde jsme přesedli a jeli až do Olomouce. V Olomouci jsme čekali asi 30 minut na pendolino, kterým jsme jeli až do Prahy. Vysedli jsme a nastoupili na metro a poté na tramvaj, kterou jsme dojeli až k naší ubytovně Klamovka. Nechali jsme si tam svoje věci a šli k jednomu nákupnímu centru, kde na nás měla čekat naše průvodkyně. Průvodkyně nám říkala, jak vznikala dříve Praha a jak vznikla také ta současná. Viděli jsme různé památky např. Václavské náměstí, Staroměstské náměstí, Karlův most a mnoho dalších. Poté co nám průvodkyně ukázala památky, jsme měli rozchod na Václavském náměstí. Po rozchodu jsme se všichni vrátili unavení na ubytovnu, kde jsme se osprchovali a šli spát. Druhý den jsme vstali v 7 hodin, uklidili pokoje a šli na snídani. Po snídani jsme vyrazili na dané místo, kde nás čekala průvodkyně. Poté jsme jeli lanovkou na Petřín, kde jsme viděli Petřínské zahrady a navštívili zrcadlové bludiště. Po Petříně následoval Pražský hrad a viděli také výměnu stráží. Navštívili jsme i Chrám sv. Víta prohlídku jsme zakončili v Zlaté uličce. Tam jsme se rozloučili s naší průvodkyní a jeli jsme zpět na ubytovnu pro věci. Pendolinem jsme jeli opět do Olomouce, kde jsme přesedli a jeli až do Valašských Klobouk.

Poznávací zájezd do Prahy - Ondra Kašša

Ve středu jsme odjeli z nádraží Valašských Klobouk do Horního Lidče asi v 5:30 ráno.Odtud jsme jeli do Olomouce, kde jsme přijeli v 8:10. Poslední přestup dne byl z Olomouce do Prahy pendolinem. V Praze jsme jeli na zastávku Anděl a odtud jsme dojeli na Klamovku, kde jsme byli ubytovaní.

Nechali jsme si tam věci a zase jsme jeli na zastávku Anděl, kde jsme se setkali s naší průvodkyní.Poté už jsme měli program seznámení s Prahou, ve kterém jsme viděli mnoho památek, např:  Kostel Panny Marie Sněžné, Staroměstský Orloj, Karlův Most, Národní Divadlo a dálší krásné památky.Po rozchodu jsme jeli zpátky na klub Klamovka, kde jsme byli ubytovaní.Druhý den jsme měli budíček na 7:00 .

Okolo 7:30 jsme šli na snídani. V ten den jsme měli program Petřín a Pražský hrad. V programu jsme viděli taky mnoho krásných památek, např: Petřínskou rozhlednu, zrcadlové bludiště, Komplex Pražského hradu, Chrám Sv.Víta, Zlatou uličku a mnoho dalšího.Po programu jsme měli ještě rozchod, po kterém jsme se vrátili na Klamovku a jeli směr Nádraží, odkud jsme jeli zpátky do Olomouce.Z Olomouce jsme jeli rychlíkem Portáš do Vsetína. Ze Vsetína jsme dojeli do Valašských Klobouk, kde náš poznávací zájezd skončil.

Praha - Jarek Ovesný

Náš výlet do Prahy. Ve středu 18.5.2016 jsme jely na dvoudenní poznávací výlet do Prahy. Vstávat se muselo brzy ráno já sem vstával 4:40 abych stihnul vše. Odjezd jsme měli domluvený s učiteli na vlakovém nádraží ve Valašských Kloboukách. Tam Jsme nastoupily do osobního vlaku a jely do Horního Lidče kde jsme museli přesednou na spěšní vlak. Vlakem jsme dojely až do Olomouce kde jsme také nastoupily na pendlino které nás dovezlo až do Prahy na stanici Smíchov. Ze stanice jsme se šli ubytovat na Hostel Klamovka ve kterém jsme měli dva pokoje kluci po dvanácti a holky po deseti postelích. Ještě tam byl "VIP" pokoj ve kterém spaly učitelé. Poté jsme šli na náměstí a čekaly na paní průvodkyni poté začal program. První den jsme navštívily Prašnou bránu, Staroměstský Orloj a mnoho dalších významných památek. Po náročném dni jsem byl rád že jsme se dostaly zpět na Klamovku kde jsem mohl nechat odpočinout nohy. Druhý dne se muselo vstávat brzo aby se šlo na snídani která ovšem nebyla zrovna dvakrát vydatná. Pak jsme jely tramvají po Petřín kde na nás už čekala paní průvodkyně která si zapomněla mobil a musela se pro něj vracet. Na štěstí bydlela blízko tak jsme moc dlouho nečekaly a jely jsme lanovkou na Petřín. Tam jsme viděly zahrady a hvězdárnu a spoustu dalších věcí a míst. Je mi líto toho že jsme šli do bludiště které se mi nezdálo že by to bylo bludiště a nešli jsme na Petřínskou rozhlednu to je podle mě zajímavější. No ale potom jsme rychle spěchaly abychom stihly výměnu stráží která byla zajímavá ale ne tak moc jako třeba v Londýně. Z návštěvy Pražského hradu si toho moc nepamatuji a to asi proto že tam bylo moc lidí a já jsem si hlavně hlídal věci. Ale velmi mě tam zaujala katedrála sv. Víta která byla velmi zajímavá. Po návštěvě dalších budov jsme šli do Zlaté uličky ve které jsou postaveny malé domečky velmi malé musel sem se sehnou abych prošel dveřmi, ale byly tam vystaveny různé zbraně a brnění. Ve zlaté uličce nás paní průvodkyně opustila a my jsme se šli najíst na náměstí. Po tomhle jsme jely zpět na Klamovku vzaly věci a šli na stanici Smíchov kde jsme nastoupily zpět na pendolíno ve kterém mě ukazoval pan učitel fotky z jeho dovolené z prázdnin. Po přijetí do Olomouce jsme přestoupily na spěšní vlak který nás dovezl na Vsetín, kde jsme také přesedly na osobní vlak který nás dovezl až do Valašských Klobouk.

Praha - Pavel Rak

Výlet hodnotím takto:4/10. Praha je krásná a má mnoho zajímavých památek a míst. Paní průvodkyně byla sice znalá, ale bohužel mluvila o jedné památce 30 min. , což bylo značně unavující a po nějakém čase jsem už ji vůbec nevnímal. 1. Den jsme chodili cca 5-6 hodin bez jediné přestávky. Ubytování bylo dobré, na nic si nemůžu stěžovat. Ale bohužel  po probuzení jsem byl značně zklamán, jelikož na nás čekala snídaně. Učitelé nám řekli, že by mohl být raut. No bohužel raut nebyl. Dali nám 2 rohlíky na žáka, což průměrnému chlapci ve vývojovém stadiu nemůže ani zdaleka stačit+dali nám prošlé jogurty, naštěstí jsme si toho všimli. Po snídani na nás čekal další výlet. Šli jsme na Petřín a poté směrem k Pražskému hradu. Tam už se ta snídaně projevovala a už jsem neměl sílu pomalu ani stát. Naštěstí nám odpadla prohlídka Pražského hradu, za což jsem byl nesmírně rád, jelikož ty další 2 hodiny bych psychicky ani fyzicky nezvládl. Sice jsem sportovec, ale ne stroj. Ale nejvíc jsem si užil jízdu Pendolínem, což je paradox, jelikož jsem si jel užít Prahu. Prahu bych si užil více bez průvodkyně, jelikož 30 min. výkladu je mi k ničemu a stejně si z toho nic nepamatuju.  A když jsme konečně přijeli domů, tak jsem si řekl, že zítra nepůjdu do školy. Přijeli jsme ve 22:31, nevím jak vám, ale mně 8h. spánku nestačí. Navíc  5h jsem seděl tzv. „na prdeli“ ve vlaku, sice sedačky byly pohodlné, ale po pár hodinách už to začne být otravné a nudné.

Školní výlet Praha – Míša Komůrková

Tento výlet byl pro nás posledním výletem, kde všichni pojedeme jako třída, kolektiv, který se zná už devět let. Je neuvěřitelné jak rychle to uteklo. Máme za sebou už mnoho společných výletů jako třída na této základní škole. Myslím, že jsme za tyto výlety a zážitky moc vděční. Ale teď se vraťme k Praze. O tomto výletu přeci píši.

Naši třídu čekal dvoudenní výlet do Prahy. A to nejen nás ale i naše učitele, kteří se s námi výletu účastnili. Byl to pan učitel Ing. Libor Kněžíček a pan učitel Mgr. Pavel Macek. Ve středu 18. 5. 2016 jsme brzy ráno v 5:20 měli sraz na vlakovém nádraží ve Valašských Kloboukách. Přepočítali jsme se. Nikdo naštěstí nechyběl. Poté jsme nastoupili do vlaku a odjeli směr Horní Lideč. Zde jsme přijeli v 5:42 a přestoupili jsme na spěšný vlak do Olomouce. Během cesty jsme si povídali o všem možném, hráli piškvorky a taky se těšili na naši první jízdu pendolinem. V 8:10 jsme nasedli do vytouženého pendolina. Pendolino s námi uhánělo 160 km/h a kdybychom se nepodívali na obrazovku, která tento údaj ukazovala, tak bychom ani nevěděli, že jedem takovou velkou rychlostí. Cestovalo se nám velmi pohodlně. Cesta byla dlouhá a postupně jsme se k Praze přibližovali čím dál více. V 10:44 jsme stanuli na Smíchovském nádraží. Vystoupili jsme z pendolina a přesunuli se do metra. Zde mnohé čekala první jízda tímto podzemním dopravním prostředkem. Nastoupili jsme a dojeli jsme na zastávku Anděl. Následně jsme přesedli na tramvaj, která měla namířeno do zastávky Klamovka. Tam na nás čekalo naše ubytování. Holky měly dohromady jeden velký pokoj a kluci také. Zabydleli jsme se, odložili si svá zavazadla, se kterými jsme přijeli a s malými batůžky se vydali vstříct naší paní průvodkyni. Ve 12:30 jsme se s paní průvodkyní Janou Krásnou setkali na zastávce metra Anděl.

Výklad paní průvodkyně začal na Jungmanově náměstí. Poté jsme šli do kostela Panny Marie Sněžné. Pokračovali jsme na Václavské náměstí. Zde jsme se dozvěděli zajímavé informace o historii tohoto města i budov. Povídali jsme si také o panovnících z historie. Dále jsme se rychle přesunuli přes Prašnou bránu, abychom stihli přehlídku apoštolů na Staroměstském Orloji. Staroměstské náměstí se hemžilo nedočkavými turisty. Nám nezbývalo nic jiného než si stoupnout na kraj, protože už nikde jinde moc místa nebylo. Náměstím ještě projela svatba a nás málem zašlápli koně táhnoucí kočár s novomanžely. Díky této svatbě se zde trochu uvolnilo místo a já neváhala a k Orloji se dostala o něco blíž. Přehlídka apoštolů byla moc pěkná. Po skončení přehlídky se před orlojem ještě někteří fotili. Po Orloji následovala návštěva knihovny, kde se uprostřed majestátně tyčil velký sloup postavený z knih. Bylo to ohromující. Pokračovali jsme dále směrem ke Karlovu mostu, kde nás uchvátila zajímavá historie města a překrásná řeka Vltava. Samozřejmě nesmělo chybět blikání našich fotoaparátů a mobilů. Na tomto místě jsme si také museli dávat velký pozor na své věci kvůli kapesním krádežím. Defacto po celé ty dva dny, co jsme byli v Praze jsme museli být ostražití na své věci. Na některých místech ovšem více a na některých méně. Potom jsme si dali pauzu na občerstvení. Někdo měl vlastní zásoby a někdo si zašel např. do blízkého McCafé. Poté jsme se zastavili u Lennonovy zdi. Byla to velmi zajímavá a neobyčejná zeď se spoustou citátů, vzkazů, vlajek, graffitů a jmen jeho písní. Hýřila všemi barvami a mohlo se na ni psát. Bohužel jsme sem nemohli žádný vzkaz napsat, protože nám scházela psací potřeba. Tato zeď se mi velmi líbila. Dále jsme navštívili Kampu a Národní divadlo. Poté následoval dlouhý rozchod a večeře. Opět z vlastních zásob a nebo jsme mohli navštívit tamní restaurace. Holky šli do obchodů nakupovat. Také jsme si mohli koupit různé suvenýry např. pohledy, magnetky, trička, hrníčky, přívěsky, náramky... Po rozchodu a večeři jsme se metrem a tramvají dostali zpátky k našemu ubytování na Klamovce. Vykonali jsme večerní hygienu a společně si ještě poseděli. Byli jsme celkem unavení. Nohy nás trochu bolely. Museli jsme hodně chodit. Museli jsme však jít spát, protože ráno jsme měli naplánováno brzké vstávání.

Druhý den nám zazvonil budík v 7:00. Uklidili jsme si pokoje, sbalili naše věci, udělali ranní hygienu a v 7:25 jsme šli na snídani. Po snídani jsme jeli tramvají na zástávku Újezd (hned jsem si vzpomněla na „náš“ Újezd), kde na nás už čekala naše průvodkyně paní Jana. S úsměvem jsme vyrazili lanovkou na Petřín. Z lanovky byl nádherný výlet na Prahu. Počasí bylo přímo úžasné. Tady jsme si prohlédli Petřínskou zahradu, hvězdárnu (měla bohužel zavřeno, takže jen zvenku) a pomník M. R. Štefánika. Poté jsme zavítali do zrcadlového bludiště, kde chtěla jít většina třídy. Uvnitř jsme viděli jeden historický obraz a procházeli se zrcadlovým bludištěm. V další místnosti byla umístěna zrcadla. V nich jsme se viděli pokaždé jinak. Např. jako liliputi, měli jsme dlouhé nohy, protáhlou hlavu, byli jsme hubení i při těle... Hlavně u toho byla legrace a báječně jsme se bavili. Tohle místo se mi velmi líbilo. Po bludišti jsme šli kolem Petřínské rozhledny, která má 299 schodů. Na ni jsme ovšem nešli už pro ten velký počet schodů a také proto, že některým by ta výška moc dobře nedělala. Ubírali jsme se směrem k pražskému hradu, kde jsme stihli i výměnu stráží. Někteří si koupili i něco na zub. Prodávali se tam např. trdelníky, bramboráky a jiné pochoutky. Všechno tam krásně vonělo, jen se zakousnout. Po malém občerstvení jsme si řekli i něco o historii. Pokračovali jsme k chrámu sv. Víta. Interiér chrámu mi přímo vyrazil dech svou dokonalostí a propracovaností. Také jsme se dozvěděli něco o jeho historii a stavbě. Toto místo se mi líbilo nejvíce z celé Prahy. Pak následovala návštěva Prašné věže, kde jsme si prohlédli stálou expozici hradní stráže. Jako úplně poslední jsme navštívili Zlatou uličku, kde jsme se rozloučili s paní průvodkyní. Popřáli si mnoho štěstí a úspěchů. Ve Zlaté uličce se v domech ukrývali různé expozice, tak jsme se šli podívat. Byly tam všemožné druhy rytířského brnění, štítů a taky tam byla i drátěnná košile. Příjemnou atmosféru navodila i hudba, která zde hrála z reproduktorů. Dále jsme tu mohli vidět pár interiérů jednotlivých domečků. Byly jen jednomístné. Kdo měl zájem mohl si koupit i suvenýr. Byly tu různé obchody.Mně nejvíce zaujal obchod s ručně vyráběnými loutkami. Byly tu snad všechny pohádkové postavičky a mnoho dalšího. Návštěvou Zlaté uličky jsme ukončili naši návštěvu pražských památek. Poté jsme měli ještě jeden rozchod. Ale ten byl krátký.

Následně jsme se tramvají vrátili pro naše zavazadla do hostelu Klamovka. Pak jsme sedli na tramvaj a dojeli i se zavazadly k metru. Metrem jsme se přemístili na Smíchovské nádraží. Zde jsme se naposledy rozloučili s Prahou a nastoupili do pendolina. Pendolinem jsme se pomalu blížili ke svým domovům a od Prahy se nenávratně vzdalovali. Docestovali jsme do Olomouce. Zde jsme přestoupili na vlak Portáš, směr Vsetín. Ve Vsenítě jsme počkali na vlak, který nás odvezl do Valašských Klobouk. Tam jsme vystoupili a přivítali se se svými rodiči, kteří na nás čekali. V pozdních večerních hodinách jsme dorazili do svých domovů. A nesmím zapomenout na závěr poděkovat našim pánům učitelům, kteří nás celým výletem provázeli a také za jejich trpělivost.Věřím, že si to užili spolu s námi se všemi.

Výlet do Prahy-ZŠ Vlachovice 2016 - Viktorka Hrabicová

Výlet do Prahy byl podle mě jedním slovem super. Jeli jsme na dva dny a to středa, čtvrtek. Vyjeli jsme z Vlašských Klobouk v 5:20. Nejeli jsme však moc dlouho jen asi deset minut do Horního Lidče, kde jsme přesedli na vlak a jeli jsme do Olomouce. Kde jsme chvilku čekali na Pendolino, které nás dopravilo do Prahy. Pak jsme se odebrali k metru. Potom jsme se ubytovali v hostelu Klamovka. Byli jsme rozdělení ve dvou pokojích a to holky a kluci. Chvilku po ubytování jsme se vydali tramvají k nákupnímu domu Anděl, kde si nás měla vyzvednout naše průvodkyně-Jana Krásná. Hned na první pohled působila sympaticky. Chvilku jsme na ni čekali a pak jsme se vydali zkoumat Prahu. Bylo to zajímavé a myslím že jsme se toho dost nového dozvěděli. Viděli jsme třeba Karlův most, Staroměstské náměstí nebo Orloj. Po skončení programu což bylo kolem 17:40, jsme měli rozchod a každý si mohl koupit nějaké dárečky pro rodinu popřípadě pro sebe. Po hodině a půl jsme se značně unavení vydali zpět na ubytovnu. Večer a velkou část noci jsme strávili povídáním. Když už všichni byli vyčerpaní šlo se konečně spát. Ráno jsme měli objednanou snídaní, která byla (spon podle kluků) hodně skromná. Každý dostal dva rohlíky, máslo, džem nebo sýr a vřelí čaj. Po snídani jsme se vydali na Smíchovské nádraží, kde nás čekala paní průvodkyně. Tentokrát byl na programu Pražský hrad a Petřín. První jsme vyjeli lanovkou na Petřín. Většina třídy se rozhodla navštívit bludiště, tak jsme tam vyrazili a opravdu to byla zábava. Potom jsme navštívili Pražský hrad, konkrétně Katedrálu sv. Víta, kde už většinu nezajímali památky ale místo kam by si mohli sednou a odpočinout si. Nakonec jsme ještě navštívili Zlatou uličku, kde se s námi paní průvodkyně rozloučila. Pak jsme zamířili k nákupnímu centru Anděl, kde jsme měli rozchod. Dále jsem si vyzvedli zavazadla z hostelu Klamovka. Metrem jsme se dovezli k vlakovému nádraží, kde jsem počkali na Pendolino směřující do Olomouce. V Olomouci jsme přesedli na rychlík, který nás dopravil do Vsetína, pak jsme už přesedli na vlak který nás dovezl až do Klobouk, kde nás už čekali rodiče, kteří nás dovezli domů. Takže opravdu musím říct, že výlet stál za to, jen mě mrzí, že to byl náš společný výlet v této partě!

Praha - Žaneta Žálková

Dne 18.5.2016 jsme se vydali na dvoudenní poznávací zajezd do Prahy. Ve středu brzo ráno jsme měli sraz na Klobuckém vlakovém nádraží. V 5:32 jsme z Val. klobouk odjeli do Horního Lidče a tam jsme přesedli na vlak do Olomouce. V Olomouci jsme přesedli na pendolíno, směr Praha. Úspěšně jsme dorazili na Smíchovské nádraží. Tam jsme přesedli na metro a jeli směr zastávka Anděl. Na Andělu jsme přesedli na tramvaj, která nás zavezla na zastávku Kramlovka. Odtud jsme šli pár metrů k naší ubytovně. Tam jsme měli nějaký čas na odpočinek. Z Kramlovky jsme opět vyrazila na Anděl, kde jsme čekali na naši průvodkyni Janu Krásnou. Jako první místo se kterým nás průvodkyně seznámila bylo Jungmannovo náměstí. Potom jsme zamířili do kostela Panny Marie Sněžné. Poté jsme se dostali na Václavské náměstí a přes Prašnou bránu jsme pospíchali k Orloji, kde probíhala prohlídka apoštolů. Přes davy turistů jsme zůstali jen na kraji a bohužel jsme skoro nic neviděli. Po prohlídce Orloje jsme zavátali do knihovny, kde jsme mohli vidět sloup z knih. Od knihovny jsme se vydali ke Karlovu mostu. Odtud byl krásný výhled na řeku Vltavu a na Pražšký hrad.  Po dlouhé cestě nás čekala pauza na jídlo. Pak jsme se zastavili u Lennonovy zdi, kde jsme viděli krásné nápisy, citáty a různé graffiti. Odtud jsme šli ke Kampaku a k Národnímu muzeu. Tam jsme viděli Novou scénu Národního divadla, která byla vytvořena ze starých obrazovek televizí. Potom následoval rozchod. Někteří z nás se šli někam občerstvit a najíst a někteří zavítali do obchodů. Po rozchodu jsme se tramvají vydali k naší ubytovně, kde jsme si společně užili večer. Ráno jsme měli budíček v 7 hodin. Po ranní hygieně jsme se šli nasnídat. Po snídani jsme si uklidili pokoje a zbalili si své věci. Všechny zavazadla jsme nechali na ubytovně a opět jsme sesešli s průvodkyní.  Vyrazili jsme lanovkou na Petřín, kde jsme si prohlédli Petřínskou zahradu, pomník M.R. Štefánika. Protože většina z nás chtěla do zrdcadlového bludiště, tak jsme naštívili i to. Cestou z bludiště jsme šli kolem Petřínské rozhledny, kde jsem ale nebyli. Pokračovali jsme na Pražský hrad, kde jsme viděli výměnu stráží. Šli jsme bránou až k Chrámu sv. Víta. Jako na každém místě, tak i na tomto nám průvodkyně řekla nějaké zajímavosti. Celý poznávací program jsme zakončili Zlatou uličkou, kde jsme se rozloučili s naší průvodkyní. Odtud jsme se vrátili pro zavazadla, tramvají a následně metrem  jsme se dostali na Smíchovské nádraží. Tam jsme měli zhruba půl hodiny čas. Potom jsme nasedli na pendolíno a jeli směr Olomouc. Tam jsme přestoupili na vlak na Vsetín. A ze Vsetína jsme jeli do Val. Klobouk, kde nás nedočkavě očekávali rodiče nebo sourozenci. A po náročných dvou dnech jsme se konečně dostali domů. Bohužel to byl pro nás poslední společný výlet. Za pěkný zážitek a krásně prožité dva dny v Praze děkujeme panu učiteli Kněžíčkovi a panu učiteli Mackovi, kteří stojí za celou organizací.